Makine Resim ve Konstrüksiyonu
Program Başkanı:
Muhammed İlivan
Öğr. Gör.
Makine ve Metal Teknolojileri Bölüm Başkanı
Pazarlar Meslek Yüksekokulu | |
Makine, Resim ve Konstrüksiyon | |
0 (274) 443 (6303) | |
muhammed.ilivan@dpu.edu.tr |
Öğretim Elemanları:
Osman Uzun
Öğr. Gör.
Öğretim Görevlisi
Pazarlar Meslek Yüksekokulu | |
Makine, Resim ve Konstrüksiyon | |
0 (274) 443 (6381) | |
osman.uzun@dpu.edu.tr |
Makine Resim ve Konstrüksiyon Programı
Makine-resim çizgen, genel makine konstrüksiyon ile ilgili konularda teorik ve pratik bilgilere sahip, bir makine konstrüksiyona göre bir makineyi yapabilecek bilgi ve beceride, işçi ile mühendis arasındaki boşluğu dolduracak teknik elemanların yetiştirilmesi amacıyla eğitim yapar. Makine-resim-konstrüksiyon teknikerleri kamu kesimde, Sümerbank, Karayolları ile Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüklerinde, Makine Kimya Endüstrisi Kurumu vb. Kurumların fabrikalarında ve belediyelerde görev alabilmektedir.
Programın Amacı
Makine-resim-konstrüksiyon programı, iyi derecede teknik resim çizen; genel makine konstrüksiyonu ile ilgili konularda teorik ve pratik bilgilere sahip; bir makine konstrüksiyonunu hazırlayan, hazırlanmış bir konstrüksiyona göre bir makineyi yapabilecek bilgi ve beceride; işçi ile mühendis arasındaki boşluğu dolduracak teknik elemanların yetiştirilmesi amacı ile eğitim yapar.
Programda Okutulan Belli Başlı Dersler
Makine-resim-konstrüksiyon programında genel matematik, teknik ilimler (statik, dinamik), mukavemet ve makine elemanları, malzeme bilgisi, üretim teknolojisi ve teknik resim gibi temel derslerin yanı sıra konstrüksiyon, makine-resim-konstrüksiyon, üretim teknolojisi, kalite kontrol, proje tekniği gibi dersler okutulur.
Gereken Nitelikler
Makine-resim-konstrüksiyon programında öğrenim görmek isteyenler, öncelikle makineye ve makine tasarımına ilgi duymalı, kendilerini matematik, fizik, resim alanlarında iyi yetiştirmelidirler. Ayrıca, bu kişiler gözlemleri güçlü, uzay ilişkileri yeteneğine sahip düzgün şekil çizebilen, yaratıcı, araştırıcı ve başka insanlarla işbirliği yapabilmek için uyumlu ve geçimli olmalıdırlar.
Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler
Makine-resim-konstrüksiyon programından mezun olanlara "Makine-Resim Konstrüksiyon Teknikeri" ünvanı verilir. Makine-resim-konstrüksiyon teknikerleri kamu ve özel sektör fabrikalarında teknik bürolarında, üretim atölyelerinde veya kalite kontrol ünitelerinde formen atölye şefi, ustabaşı vb. pozisyonlarda görev alırlar. Teknik büroda çalışanlar, endüstri meslek lisesi mezunları ile makine mühendisleri arasındaki köprüyü oluştururlar. Makine-resim-konstrüksiyon teknikeri, çizim tekniklerini iyi bildiği için teknik ressamın, tasarım ve mühendislik konularında bilgi sahibi olduğu için de mühendisin dilinden anlayan bir ara elemandır.
Çalışma Alanları
Makine-resim-konstrüksiyon teknikerleri kamu kesiminde, Karayolları ile Devlet Demiryolları Genel Müdürlüklerinde, Makine Kimya Endüstrisi Kurumu vb. kurumların fabrikalarında, belediyelerde görev alabilmektedir.
BÖLÜM CAD-CAM LABORATUVARINDAN KARELER
DERS İÇERİKLERİ, DERS PLANI ve İNTİBAK TABLOSU
Ders İçerikleri (Yeni müfredat-2022- İşletmede Mesleki Eğitim (3+1 modeli))
https://birimler.dpu.edu.tr/app/views/panel/ckfinder/userfiles/66/files/Ders__cerikleri_Yeni.pdf
Ders İçerikleri (Eski müfredat-2022 Staj - 5 AKTS)
Ders planı (Yeni müfredat - 2022 İşletmede Mesleki Eğitim (3+1 modeli))
https://birimler.dpu.edu.tr/app/views/panel/ckfinder/userfiles/66/files/makine-dersplani.pdf
Ders planı (Eski müfredat - 2022 Staj - 5 AKTS)
İntibak tablosu(Yeni müfredat - 3+1 modeli - 2022)
https://birimler.dpu.edu.tr/app/views/panel/ckfinder/userfiles/66/files/_ntibak_tablosu.pdf
3+1 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM MODELİ
• 3+1 işyeri uygulaması eğitim modelinin tanımı; meslek yüksekokullarında 4 dönem üzerinden verilen eğitim öğretimin 3 dönemi örgün öğretim şeklinde, son 1 dönemi ise işletmelerde/kurumlarda tam zamanlı uygulamalı eğitim olarak düzenlenmektedir
• 3+1 işyeri uygulaması eğitim modelinin ana hedefi; iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikteki elemanı ve personeli (ihtiyaç duyulan zaman diliminde) günün teknolojileri ve bilgilerine sahip olarak iş dünyası ile birlikte yetiştirmektir.
• 3+1 işyeri uygulaması eğitim modelinin amacı, Öğrencilerin öğretim yoluyla elde ettikleri bilgi ve becerilerini ilgili sektörlerdeki işyerlerinde uygulayarak bu özelliklerini güçlendirmelerini sağlamak, doğru karar verme becerilerini geliştirmek, nitelikli meslek elemanı olarak görev yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını, işçi-işveren ilişkilerini, organizasyon, üretim ve iş güvenliği sistemlerini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlayıcı faaliyetler ve işbaşında deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır.